Mijn mooiste vakantiefoto’s van 2017

Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017

De mooiste vakantiefoto’s van 2017 uitzoeken. Een hele lastige keuze. De dames van Travellovers vroegen mij om mijn vijf mooiste foto’s op een rijtje te zetten. In het uitzoeken van vijf mooiste foto’s ben ik gefaald. Ik maakte afgelopen jaar twee stedentrips, ging twee keer naar Schiermonnikoog, een keer naar Borkum, maakte een rondreis van twee weken door Litouwen en Letland en verbleef een week in New York. Iets met teveel foto’s om een keuze te maken. Alleen van New York heb ik al meer dan 3000 foto’s. Daarom mijn twee mooiste vakantiefoto’s per bestemming. En zelfs nu was het nog Kill Your Darlings 😉

Mooiste foto’s Stockholm

In februari verbleef ik een lang weekend in Stockholm. Een stad die al een tijdje op mijn bucketlist stond. Van te voren had ik een lijstje gemaakt met dingen die ik wilde bezoeken. De eerste ochtend was ik al vroeg op pad. Dwalen door Gamla Stan en foto’s maken van de kleine straatjes zonder dat deze al vol waren met toeristen. Met een winters zonnetje werd de lichtinval in de kleine straatjes prachtig. Aan het einde van de dag ging ik mee met een Free Tour door de subway. Ik had al gezien dat deze heel kleurrijk waren en vaak zonder mensen erop. Verbaasd als ik was, kon ook ik foto’s maken zonder mensen in de metrostations. De kleuren op de foto in de metro springen er echt uit.

Mooiste foto’s Gdansk

Een maand later vertrok ik met mijn vader naar Gdansk. Voor mij een relatief onbekende stad, maar wel een waar ik mij uiteindelijk prima heb vermaakt. We verkenden het oude stadscentrum en dat voelde voor mij een beetje als Gamla Stan, erg fotogeniek. De eerste foto is gemaakt nadat we de Gradowa hebben beklommen. Het contrast met de wolken en het tegenlicht bracht mij op onderstaand idee. De tweede foto is gemaakt in het oude centrum. Dit soort straten vind je in dit deel van de stad. Kleurrijke, oude gebouwen die sfeer uitstralen.

Mooiste foto’s Schiermonnikoog

Komend weekend staat mijn derde bezoek aan het eiland op het programma. In maart bezocht ik het eiland vanwege de Monnikenloop, in juli ging ik een weekend met mijn moeder. Beiden zorgden voor heerlijke dagen. Ik zag twee keer de zonsopkomst vanaf de Wasserman Bunker, genoot van de zon, lekker eten en natuurlijk van de natuur. Onderstaande foto’s werden gemaakt in juli. De zomer was in volle gang en wanneer ik ze terug zie dan komen de fijne herinneringen weer boven.

Mooiste foto’s roadtrip Litouwen en Letland

Twee foto’s uitzoeken van een rondreis van twee weken is een hele opgave. We bezochten zowel steden als natuur en allebei waren ze erg fotogeniek. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de kust van Palanga en de straten van Vilnius. Na aankomst in Palanga besloten we nog even de benen te strekken en naar het strand te lopen. Op deze manier het strand bereiken met een zonnetje erbij, fantastisch. De golven, die niet zichtbaar zijn, waren zoals ze horen te zijn. Voor mij een verrassing dit jaar. Ook Vilnius verraste mij. Ik voelde mij erg thuis in de stad in Litouwen. Vooral Uzupis vond ik een fijn stukje van de stad.

Mooiste foto’s Borkum

Het Duitse Waddeneiland Borkum bezocht ik afgelopen jaar twee keer. In mei ging ik een dagje naar het eiland en in november een weekend. Beide foto’s zijn gemaakt in mei. Een dag waarin regen en zonneschijn elkaar afwisselden. Maar wat voor fotogenieke luchten zorgde. De strandhuisjes met daarachter een enorme donkere lucht, zorgde voor een mooi contrast. De tweede foto maakte ik vanuit het hotel op de boulevard. De vrouw liep precies op het juiste moment op het strand.Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017 Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017

Mooiste foto’s New York

Ondanks dat ik maar een week in New York verbleef, kwam ik met ongeveer 3000 foto’s thuis. Ik was die week alleen en kon ongestoord mijn gang gaan met fotograferen. Ik hoefde met niemand rekening te houden. Dat ik achteraf alle foto’s nog moest sorteren was stap 2.. Ik liep de Brooklyn Bridge af en verkende vervolgens DUMBO van waar ik deze foto maakte van de Brooklyn Bridge met op de voorgrond de bekende cobblestones. De tweede foto maakte ik op het toeristische Times Square. Hier stond ik eigenlijk gewoon te genieten van de drukte en pas toen had ik door dat de oranje gloed van de zonsondergang prachtig was. Deze foto is voor mij alles wat New York is.

Favoriete foto’s

Naast mijn mooiste foto’s wilde ik ook graag een paar foto’s delen waar ik zelf op sta; mijn eigen favoriete momentjes die ik beleefde op reis. Van heerlijk verslaafd een boek lezen op Schiermonnikoog, The High Line verkennen, ronddwalen en fotograferen in Skrunda, een jump in Vilnius, uitzicht op de Painters Hill in Letland en op het Empire in New York. Momenten die ik zelf koester en waarbij ik kan zien dat ik aan het genieten ben op dat moment.Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017 Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017 Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017 Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017 Mijn mooiste vakantiefoto's van 2017