Take me Back #6 // Las Vegas

Een ‘nieuwe’ serie op Your Travel Guide, een throwback naar de reizen die ik maakte voorafgaand aan mijn blog. Reizen die totaal anders waren dan de manier waarop ik anno 2018 reis. Maar wel reizen die net als de afgelopen reizen een speciale plek in nemen, op wat voor manier dan ook. In deze zesde editie Las Vegas. De stad die ik vier jaar geleden bezocht tijdens onze roadtrip in West Amerika. Benieuwd naar mijn herinneringen aan Las Vegas? Lees dan snel een nieuwe Take me Back.

Las Vegas, veel heb ik er nog niet over geschreven. Ik kan je ook niet goed vertellen wat je wel en niet kunt doen, zo overweldigend was mijn bezoek aan de stad. Het contrast met Death Valley kon niet groter die dag. Van een weids woestijnlandschap naar een stad waar je geconfronteerd wordt met een enorme mensenmassa. Na een kleine 20 uur verlieten we de stad weer en na de eerdere bezoeken aan de natuurgebieden die reis, was het verlaten van de stad een soort van opluchting. De drukte van Las Vegas maakte het dat we ons beiden redelijk overweldigd voelden. Tijd om meer herinneringen op te halen aan de dag die we in Las Vegas.

Rijdend vanuit Death Valley

Tijdens onze roadtrip maakten we op dag 7 de route van Ridgecrest via Death Valley naar Las Vegas. We verlieten Ridgecrest vroeg en reden over eenzame wegen richting Death Valley. Lange tijd kwamen we niemand tegen, zagen af en toe een verlaten huis in het woestijnlandschap en dat was het. De weg ging op een gegeven moment over in grind, we hadden geen bereik, welcome in the middle of nowhere. In Death Valley was er bij Stovepipe Wells al een aantal dagen geen stroom door een storm een paar dagen eerder. We keken onze ogen uit en zagen een kleurenpallet voorbij komen in het dorre landschap. Nadat we Death Valley verkenden reden we door naar Las Vegas. En vanuit het niets doemt daar ineens een stad op uit het landschap. En niet zomaar een, maar een enorme met hoge gebouwen. Wat een maf idee, dat we eerder die dag nog geen bereik hadden en nu ineens een enorme stad voor ons zagen. We arriveerden rond een uurtje of drie in de stad. Een bewuste keuze om zo de stad nog te zien tijdens daglicht. Ondanks de grootte van de stad konden we zonder problemen het hotel vinden. Tijd om Sin City te verkennen.

Mindfuck

Misschien is mindfuck niet helemaal het juiste woord, maar de stad heeft zeker invloed op je. Overal herkenbare gebouwen uit steden, muziek dat uit alle gebouwen en winkels komt, lichtjes overal en alles is vooral enorm. Veel hebben we niet gezien die dag. We kwamen tot Planet Hollywood, zagen nog de fonteinshow van het Bellagio en daar hield het wel mee op. Ineens overviel ons een enorme vermoeidheid, niet alleen van een lange reisdag, maar ook van alle indrukken. De volgende ochtend, we waren zo moe dat we zelfs de live uitzending van de Oscars hebben gemist, was het een stuk relaxter in de stad. Iedereen lag nog grotendeels in bed om de roes uit te slapen van de vorige avond / nacht. Het was heerlijk rustig op de Strip. Dat je dan besluit om de bij de Starbucks van Hotel New York te gaat ontbijten, is een keuze waar je achteraf misschien kunt zeggen dat het niet de handigste keuze is. Starbucks is sowieso niet de goedkoopste optie, laat staan op The Strip.

Take me Back #6 // Las Vegas Take me Back #6 // Las Vegas Take me Back #6 // Las Vegas Take me Back #6 // Las Vegas

Burgers eten

Een van de eerste en overigens ook een van de weinige, at ik in Las Vegas. Ik zag bij een restaurant een lekkere hawai burger op het menu staan. En zoals je wel weet is alles groot in Las Vegas, zo ook de burgers. Dat je dan even in onzekerheid bent hoe krijg ik deze naar binnen, is dan niet raar. Kijk vooral onderstaand filmpje, dat zegt genoeg.

Achteraf

Op de dag van ons vertrek was ik blij dat we deze chaos gingen verlaten. Weg uit de drukte na de rust van de natuur. Achteraf kreeg ik toch een gevoel dat ik wel meer had willen zien van de stad. Wie weet geef ik het ooit nog een kans, maar dan aan het begin van een reis. Wanneer je nog niet de rust van de natuur hebt geproefd.

Take me Back #6 // Las Vegas

Andere reisverhalen lezen in Take me Back?

Misschien vind je deze ook leuk om te lezen

10 reacties

1. Las Vegas is voor mij ook een heuse throwback, zelf nog terug naar de periode voor de mobiele telefoon en digitale camera. Herinneringen delen houden je avonturen levend, vooral blijven doen!

2. Wij kwamen ook vanuit Death Valley in Vegas… en dat viel zo ontzettend tegen! De stad is druk, zo rondom de strip lijkt iedereen dronken of alleen bezig met gokken. En vooral lijkt alles zo nep, als je net uit een prachtig natuurpark komt. Maar wie weet moet ik de stad gewoon nog een tweede kans geven 🙂

3. Ik was vorig jaar voor de eerste keer in Las Vegas en je gevoel komt me heel bekend voor. Wij hadden een week lang in de natuur doorgebracht voor we Las Vegas bezochten. Wellicht was de overgang iets te heftig: van absolute rust naar een overweldigende drukte, Niet mijn stad, geef mij maar de natuur. Of moet ik de stad nog een tweede kans geven?

1. Dit klinkt als dezelfde ervaring. Misschien dat we het een nieuwe kans moeten geven en dan aan het begin van de roadtrip 😉

4. Grappig he, hoe je manier van reizen verandert door de jaren heen. Als ik kijk naar hoe ik een paar jaar geleden op reis ging en nu… Wereld van verschil! Het lijkt me ook super gek om al die ‘bekende’ gebouwen te zien. Verder lijkt Las Vegas me vooral een super hectische stad. De natuur eromheen lijkt me dan wél weer tof om te bezoeken.

1. Ja wat een verschil he? Vegas is inderdaad een hectische stad, maar vond het aan de andere kant ook wel tof om eens te bezoeken.

5. Wij zagen Las Vegas in onze 2e of 3e week, na heel veel natuur. Toch was het juist een goede afwisseling en vonden we het er zo leuk dat we er juist een nachtje langer bleven. Vooral ’s avonds en ’s nachts is er veel te doen, en juist dan vermaakten we ons prima. Overdag kan je er maar beter relaxen bij het zwembad, het is dan echt een stille stad.

1. Wat grappig dat jij dus net een andere ervaring hebt. Zo zie je maar dat iedereen de stad op zijn eigen manier ervaart.