Visual Diary // 20x Oregon in beeld

Photodiary // 20x Oregon in beeld

Inmiddels ben ik weer een week terug in Nederland en laat ik de ervaringen van onze trip naar Oregon nog op mij inwerken. Een reis naar een bestemming die ik in eerste instantie niet zelf uitkoos, maar wel een bestemming die ik graag zou willen verkennen. Zeker na het zien van Wie is de Mol in 2017. Mooie plaatjes van de natuur in Oregon kwamen voorbij, meer is er niet nodig om mij als Amerika liefhebber enthousiast te maken.

Portland

Onze eerste stop: Portland, Oregon. Ondanks de meest bekende stad uit Oregon, niet de hoofdstad (Salem). De stad die veelvuldig wordt geroemd vanwege “Keep Portland Weird”. De mantra van de stad. Hoewel het van oorsprong bedoelt is om lokale ondernemingen te promoten, leidt de slogan inmiddels zijn eigen leven.

We nemen de Max Lightrail vanaf het vliegveld naar de stad en krijgen een eerste indruk van de stad. Wat ons opvalt? De vele tenten en zeilen naast het spoor. Op onze eerste middag dwalen we door de straten en zien we Mount Hood vanuit het ziekenhuis. Het ziekenhuis? Jep, daar is toevallig het eindpunt van de Aeriel Tram. Verder bezoeken we de grootste boekenwinkel ter wereld en eten we op zijn Amerikaans een burger met patat. Veel verder komen we door het tijdsverschil niet. Al lopend naar het hotel zien we nog meer daklozen. In groepjes liggen ze in portieken of staan ze in de rij voor de Rescue Mission. Een eerste indruk van een stad waar ik nog niet weet wat ik ervan moet vinden.

Photodiary // 20x Oregon in beeldPhotodiary // 20x Oregon in beeld

De volgende dag verkennen we de stad verder en krijgen een redelijk indruk. Sommige gebouwen zijn gloednieuw, anderen kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. Het is een wirwar aan gebouwen, maar ook aan mensen. Hippies, zakenmensen, zwervers, ze kruisen allemaal ons pad. Iedereen op zijn beurt even aardig.

Cannon Beach

Tijd om de stad te verlaten en meer van Oregon te zien. We rijden met de Amtrak bus naar Cannon Beach. Front row zitten we in de bus en al snel komt er van boekje lezen niets meer, het uitzicht is fantastisch. Wat begint mijn reis naar Canada dan te kriebelen. De omgeving waar we doorheen kruisten, fantastisch. Die middag verkennen we Cannon Beach en genieten we van onze fijne hotelkamer, eentje met een open haard en uitzicht op Haystack Rock, beter kan niet.

Hiken in de natuur, wat kan ik daar tegenwoordig gelukkig van worden. En na een goed ontbijt gaan we op pad; de Oregon Coast Trail in het Ecola State Park. De uitzichten zijn af en toe fenomenaal, door de bomen zien we de ruige kustlijn. De wandeling vergt af en toe enige inspanning, zeker door de modder die we af en toe tegenkomen. Aan het eind worden we beloond met een nog mooier uitzicht. Precies op het moment dat we een dakje boven ons hoofd hebben begint het te regenen, tien minuten later is het weer droog. We lunchen deze keer met een view, nou ja lunch, een scone, meer was er niet in het dorp te vinden. Wanneer we willen beginnen aan de wandeling terug zien we dat het een hike is voor gevorderden, oeps. Ook kunnen er cougars lopen.. Na de hike besluiten we onze spieren te verwennen in de hottub.

(Lees verder onder de foto’s)

Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld Photodiary // 20x Oregon in beeld

Portland Part II

De volgende ochtend gaan we met de bus weer terug naar Portland, and again weer een fantastische rit door de natuur. Wauw. We hebben nog een middag in Portland en die vullen we in door nog wat sfeer te proeven, een winkel te bezoeken en pizza’s te eten. Een fijne eerste kennismaking met een staat waar ik nog wel meer van zou willen zien.

Meer photodiaries bekijken?

Photodiary // 20x Oregon in beeld

Misschien vind je deze ook leuk om te lezen

2 comments

1. Mooie foto’s! Wat is de kust van Oregon mooi zeg! Ruig en mysterieus is het op jouw foto’s. Te gek! Ik wil zeker nog eens terug, die halve middag Portland is jammer als ik de kust zie. Daar wil ik graag naartoe!