Visual Diary // 20x Schiermonnikoog in beeld

Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld

Een kleine wereld. Op een klein eiland. Zo voelde onze zaterdag aan op het eiland. Mist zorgde ervoor dat we weinig te zien kregen van het eiland. Enkele meters zicht hoogstens. Maar dat maakte het ook wel weer mysterieus. En een nieuwe ervaring op het eiland. Al glibberend af en toe de paden verkennen, de grote hoeveelheden plassen ontwijken en een schimp zien van de vuurtoren. In een nieuwe photodiary laat ik je mijn weekend Schiermonnikoog zien. Eentje met mist, zon, regen, maar waar we van hebben genoten.

Het eerste weekend van december bracht ik door op mijn favoriete Waddeneiland. Ondanks dat het de derde keer zou worden dit jaar, een waar ik heel veel zin in had. In de middag vertrokken we naar Lauwersoog, waar we de bus deelden met een enorm aantal studenten. Gelukkig valt het op de boot mee met de drukte. Onderweg zien we de meest egale zee ooit. De luchten zijn prachtig en de boot vaart langzaam richting Schiermonnikoog. Van de zee kan ik nog het meeste genieten. Nog niet eerder zag ik hem op deze manier. Op het eiland pakken we de bus naar de Badweg. Hier staat It Aude Kolonyhus, waar we dit weekend overnachten in Tobias. Van het uitzicht zien we niet veel meer want het is inmiddels donker. We lopen nog snel naar het dorp voor de laatste boodschappen en genieten van ons appartement.

Wandelen in de mist

Natuurlijk begin ik mijn dag het liefst met een rondje op het eiland. Even geen rekening mee gehouden dat de temperatuur rond het vriespunt ligt en het enorm mistig is, stap ik naar buiten waar ik direct gewaarschuwd wordt. Het is glad. Niet erg, maar een hoog tempo wordt het hierdoor niet. Na het rondje maken we ons klaar voor een wandeling over het wad en sluiten we af via het dorp weer terug naar het appartement. Tijd om te lunchen en weer op pad te gaan. Een wandeling door het bos deze keer. Ik kan het niet laten om even boven op de bunker te kijken om te zien hoe mistig het is. Je ziet inderdaad vrij weinig. Via het dorp lopen we weer terug en nemen we fish & chips mee. De rest van de avond lezen we in onze serre. Heerlijk om zo tot rust te komen op het eiland.

De volgende ochtend willen we graag een wandeling langs de bunkers doen. We lopen door de duinen en werpen nog even een blik op het strand. De route die we wilden lopen, gaat helaas niet lukken. Het heeft afgelopen periode veel geregend en het pad staat letterlijk onder water, dan maar een alternatieve route. We lopen door het bos terug als we merken dat het toch een vrij lange route is geworden. Na de lunch relaxen we heerlijk. Ik loop rond zonsondergang nog even naar het strand. De zon zie ik niet ondergaan, maar ik zie een strand vol water en een vuurtoren die het eiland verlicht.

Ook op de laatste dag maak ik mijn hardlooprondje over het eiland. We maken het appartement schoon en ik bekijk er nog een paar voordat we een laatste wandeling over het eiland maken. Het weer is totaal anders dan zaterdag, de zon schijnt af en toe. Om half 2 nemen we de boot weer terug en ik zit te dromen met het zonnetje op mijn gezicht. Al weer een fijn weekend op het eiland. En het beste is, in maart zijn we weer terug.

Photodiary

Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld

Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld Photodiary // 20x Schiermonnikoog in beeld

Meer Photodiaries bekijken? Of meer lezen over Schiermonnikoog?

Misschien vind je deze ook leuk om te lezen

8 comments

1. Ach ja, die mist hadden we ook nog.. voor de sneeuw. Ik was ‘t alweer bijna vergeten. Het heeft wel hele mooie plaatjes opgeleverd. Wat mooi ook, die headerphoto van de vuurturen met die donkere lucht erboven.. prachtig!

2. Wat leuk dat je in maart weer naar dit eiland gaat en dat je hier al zo vaak bent geweest zeg! Ik kan me voorstellen dat mist niet heel leuk is voor wandelingen, maar het zorgt wel voor mysterieuze plaatjes. 🙂

1. Klopt, meestal wel. Deze keer vond ik het zo mistig dat het helaas niet zulke mooie foto’s opleverde.

3. Wauw wat tof om te lezen & zien. Nooit echt nagedacht om hierheen te gaan maar zo te zien wel de moeite waard.

1. Leuk om te horen Arlette. Het is zeker een goede optie. Morgen lees je wat je kunt doen in de winter op Schiermonnikoog.