Socials

Blog

Boekentip // Review van De mooiste fotolocaties Noord Nederland

Wie mij een beetje kent weet dat ik gek ben op mooie koffietafelboeken. Ze zijn perfect om inspiratie op te doen en af en toe door te bladeren. Op mijn tafel ligt dan ook een stapeltje boeken waar ik er regelmatig een van pak. Een van mijn nieuwste aanwinsten is het fotografieboek De mooiste fotolocaties in Noord Nederland. Een boek voor liefhebbers van fotografie en reizen. Tijd voor een review van de Mooiste fotolocaties Noord Nederland.

De mooiste fotolocaties Noord Nederland

Zeker in een tijdperk waarin we dicht bij huis veel ontdekken, kom ik erachter dat er nog zoveel meer mooie plekken zijn in Nederland. Ook in Noord Nederland zie ik nog plekken voorbij komen waar ik niet van het bestaan wist. Bij het openslaan van het boek zie ik direct al onbekende plekken staan in Friesland, Groningen en Drenthe. Het landschap in Nederland is enorm veelzijdig en dat blijkt na het zien van het boek.
Lees meer: Andere tips voor koffietafelboeken

Boek voor fotografieliefhebbers

Je hoeft geen pro te zijn om mooie foto’s te maken. Tegenwoordig kun je met een telefoon al mooie foto’s maken en bewerken. De makers van De mooiste fotolocaties Noord Nederland helpen je een handje wil je iets meer leren. Bij iedere locatie staan naast gps coördinaten, uitleg voor de locaties, tips wanneer je het beste kunt afreizen naar de foto locatie. Ook de mogelijkheid om wildlife te spotten staat vermeld. Om te leren hoe bepaalde foto’s gemaakt worden, kun je per foto de instellingen terug vinden. Handige tips voor fotografen die net een stapje verder willen.

Tips voor locatie’s om te fotograferen

Per provincie vind je de mooiste plekken om foto’s te maken. Er staan zoveel tips in om te bezoeken, dat mijn lijstje inmiddels is aangevuld met nieuwe plekken in de regio. In totaal staan er 650 locaties vermeld waar je foto’s kunt maken, dit kunnen meerdere locaties zijn per gebied. De locaties vind je opgedeeld per provincie. Deze locaties zijn voor sommigen misschien bekende locaties, maar ook voor velen juist onbekend. En ook op bekende locaties kun je nieuwe plekken ontdekken. Zo staan er ook een aantal gebieden in Drenthe in waar ik regelmatig kom. De volgende keer dat ik ze bezoek pak ik de tips erbij uit dit boek voor nieuwe fotolocaties.

Eindoordeel De mooiste fotolocaties Noord Nederland

Met meer dan 360 pagina’s is het een enorm uitgebreid en volledig boek geworden. Een echte aanvulling voor zowel fotografie liefhebbers als reizigers. Heb je zin om meer van Nederland te ontdekken, dan is dit boek alleen al een aanrader. Wil je je fotografie skills verbeteren, ook dan heb je veel aan de tips van de professionals in dit boek. En mocht je niet in het noorden van Nederland wonen, geen nood. Hij is ook te bestellen voor oost en zuid Nederland. Op zich is het een relatief duur boek (44,90 euro), maar ik vind het persoonlijk meer dan waard. Het enige nadeel is dat je het boek niet zo even in je tas stopt tijdens een dagje weg, daarvoor is het simpelweg te zwaar.

Meer boeken tips:
Voor de leukste koffietafelboeken
Reisboeken
Boeken over Amerika

Your Travel Guide is een digitale reisgids met persoonlijke en eerlijke tips voor (solo) road trips, citytrips en fijne escapes in de natuur; of een combinatie van alle drie! Liefde voor bestemmingen als New York, Noord- Amerika en dicht bij huis in Europa. Ontdek de hotspots & bezienswaardigheden in populaire bestemmingen of juist de verborgen parels.

Your Travel Guide

Sinds april 2016 is Your Travel Guide een inspiratieplatform voor reizen dicht bij huis, in Europa en in Amerika. Je vindt mijn liefde voor lijstjes terug in complete bestemmingsgidsen; wat zijn de leukste bezienswaardigheden, culinaire hotspots, routes voor roadtrips, nature escapes en bijzondere accommodaties. Your Travel Guide is een combinatie tussen natuur, cultuur, avontuur en culinair. Je vindt er zowel inspiratie voor bekende bestemmingen als off the beathen plekken. Inmiddels is YTG een platform voor soloreizigers.

Liefde voor New York en de Waddeneilanden.

Follow us on